Letoun Alfa bude určen pro základní a pokročilý výcvik pilotů v leteckých školách a aeroklubech za podmínek VFR, nácvik akrobacie v solo i dvojím obsazení a vlekání kluzáků do hmotnosti 1000 kg. Navrhovaná konstrukce umožní posunout výkony mnohem dál v duchu současných poznatků v oblasti technologií, konstrukce i aerodynamiky a vybavení . To současně vede i k celkovému zlepšení efektivity a tím i ekonomie provozu. Posunutí dosahovaných výkonů , výrazně nad standard dnes používaných letadel, umožní rozšíření znalostí pilotů a přiblíží je tak dalším vyšším kategoriím letadel.
Letoun Alfa je koncipován jako klasický dolnoplošník se sedadly umístěnými za sebou. Hlavní pilotní sedadlo je zadní, nadsazené pro zajištění dokonalého výhledu. Při návrhu tvarů jak po aerodynamické, tak po návrhové stránce, je plně využito možností laminátové stavby, která prakticky neomezuje tvarová řešení.
Skořepinová konstrukce trupu tvoří samostatný celek. Bude místně vyztužena pro zavěšení jednotlivých prvků : motor , podvozek, křídlo, OP apod. Motorová přepážka bude požárně oddělovat motor od zbytku konstrukce. Prostor posádky bude řešen jako prostorová klec s velkou tuhostí pro zabezpečení havarijní bezpečnosti. Nadstandardně se počítá s řešením samonavíjecího mechanizmu na vlečné lano spolu s jeho příslušným vyvedením mimo ocasní plochy.
Samonosné křídlo je navrženo jako dvoudílné s centroplánem, odpovídající standardům laminátové, skořepinové stavby. , což zvýší jeho tuhost. Křidélka typu Frise budou momentově vyvážena uvnitř konstrukce , bez nutnosti vnějších konstrukcí negativně ovlivňujících aerodynamiku. Štěrbinové vztlakové klapky doplňují vzdušné brzdy s primárním účelem zabezpečení rychlého sestupu po aerovleku a zkrácení dojezdu a zamezení překročení rychlostních limitů v krizových situacích.
Na spodní polovinu kýlu bude umístěný průběžný stabilizátor s mechanismem aerodynamického vyvážení. Samonosná sendvičová konstrukce bude ze skelného laminátu, kormidla z důvodu úspory hmotnosti pak z uhlíkového.
Varianta Alfa 01 bude vybavena příďovým podvozkem Kola budou kryta aerodynamickými kryty, hlavní brzděná , příďové řízeno spolu se směrovkou. Pokročilá varianta Alfa 02 bude vybavena plně zatahovatelným podvozkem.
Pohonná jednotka bude tvořena pístovým motorem s příslušnou stavitelnou vrtulí. V základu motorem Lycoming řady 540 a vrtulí MTV. Klasická konstrukce nevylučuje i alternativní řešení / např. Turbovrtulový nebo elektrický pohon.
Prostor posádky bude vybaven kompletní dvojím , klasickým řízením. Pro přístrojové a navigační vybavení bude použito moderních multifunkčních displejů se zálohou klasických přístrojů . Bezpečnostní sedačky budou vybaveny 4- 5ti bodovými bezpečnostními pasy. Budou stavitelné spolu s nožním řízením pro úpravu podle tělesných dispozic pilota, Návrhová hmotnost jednotlivého člena posádky bude 130,. Kg.
Bude instalován centrální padákový, záchraný systém.
Letoun bude navržen a následně certifikován podle předpisu FAR23 / CS 23 v kategorii akrobatické
Celý návrh je koncipován s využitím moderních skelných, uhlíkových a aramidových laminátů , v certifikované podobě pak bude použito pokročilých prepreg technologií.